Arama

Custom Search

3 Ekim 2010 Pazar

Anti Madde, Diye Bir Madde, Mevcut Mu?

Paylaş



Dört temel doğa kuvvetinden atom altı ölçeklerde etkileşen üçünü (şiddetli çekirdek kuvveti = atom çekirdeklerini oluşturan parçacıkları bir arada tutan kuvvet; zayıf çekirdek kuvveti = ağır ve kararsız parçacıkların bozunarak kimlik değiştirmesine yol açan kuvvet ve elektromanyetik kuvvet = atom çekirdekleriyle çevrelerinde dolanan elektronlar arasında etkiyerek atomları ve molekülleri bir arada tutan kuvvet) açıklayan Standart Model'e göre, BİLİNEN tüm parçacıkların, aynı kütlede ama ters elektrik yükü taşıyan bir karşıtı vardır (ayna görüntüsü gibi). İşte bunlara karşı madde ya da anti madde diyoruz. Örneğin, - yüklü elektronun anti madde karşılığı, + yüklü pozitron; + yüklü protonun anti madde karşılığı, - yüklü anti proton vb. Maddeyle anti madde, yani bir parçacıkla kendi anti maddesi bir araya geldiğinde birbirlerini yok ederek enerji açığa çıkarırlar. 13,7 milyar yıl önce evreni ortaya çıkaran Büyük Patlama'da eşit miktarlarda ortaya çıkan madde ile anti madde birbirlerini yok ederken bazı kuantum mekaniksel özellikler nedeniyle toplam maddenin çok küçük bir bölümü yok olmaktan kurtulmuş ve evrende görebildiğimiz her şey (yıldızlar, gökadalar, gezegenler ve üzerlerindeki canlılar) bu küçük madde fazlalığının birer ürünü. Ancak evrendeki büyük yapıların (gökadalar ve gökada kümeleri) hareketleriyle ve evrenin yapısıyla ilgili olarak yapılan duyarlı gözlemler, Standart Model'de listelenen parçacıkların dışında ve toplam maddenin beş katı kütlede, henüz, gözlenememiş ve nitelikleri BİLİNEMEYEN bir dizi parçacık olduğunu gösteriyor ki, bunlar "karanlık madde" olarak adlandırılıyor. Anti madde ile karanlık maddeyi aynı şeymiş gibi düşünmek sık yapılan bir yanlış olduğu için bu farkı iyi anlamak gerekir.



Özetle anti madde, BİLİNEN madde parçacıklarının ters elektrik yükü taşıyan karşıtları; "karanlık madde" ise henüz varlıkları deney ya da gözlemlerle belirlenememiş, ancak yaptıkları kütle çekim etkisiyle varlıklarını dolaylı yoldan gösteren madde olarak tanımlanabilir. Anti madde, yukarıda açıklanan özelliği (maddeyle anti maddenin bir araya geldiklerinde birbirlerini yok etmeleri) nedeniyle görünen evrende doğal olarak bulunmuyor (yine de bazı kuramcılar evrenin kıyısında bucağında varlığını koruyabilmiş anti madde adacıkları bulunabileceği spekülasyonunu yapıyorlar). Ama yüksek enerjili çarpışma deneylerinde ya da madde parçacıklarının doğal bozunma sürecinde ortaya çıkıp saniyenin çok küçük kesirlerinde var olabiliyorlar. Bilim insanları çok özel deney koşullarında ve milyarlarca dolar değerinde parçacık detektörleri ve süper iletken mıknatıslar kullanarak bunları yok olmadan tuzaklayıp koruyabiliyor ve bunlarla yüksek enerjili çarpışma deneyleri gerçekleştiriyorlar.

*Kaynak: Tübitak - Bilim ve Teknik
 ·  · Paylaş



  • 609 kişi bunu beğendi.





    • Gül Koyugül karşı madde var CERN adındaki isviçrede bulunan araştırma merkezi karşı maddeyi bulmuş !
      03 Ağustos, 21:57 ·  ·  7 kişi



    • Seda Oral yine mi isviçreli bilim adamları :D
      03 Ağustos, 21:57 ·  ·  5 kişi



    • Koray Altunsoy Her Okudugun Kitaba İnanırmısın ?
      03 Ağustos, 21:58 · 



    • Ali Yusuf Çakıl gül hanım galiba melekler ve şeytanları cok okumus :D:D
      03 Ağustos, 21:58 · 



    • Ksü Etkinlik Grubu ‎:)) melekler ve şeytanlar DAN BROWN :D
      03 Ağustos, 21:58 ·  ·  2 kişi



    • Yalcin Akturk karsı madde varsa suan en buyuk tehdıttır eger kıtapdakı gıbı ıse.Ki sanmıyorum var ...
      03 Ağustos, 21:58 · 



    • Güray Tüzün levent kırca boşuna makara yapmıo bu isviçreli bilim adamlarıyla :)))
      03 Ağustos, 21:58 · 



    • Mehmet Hanif ।૧૦૩ bu iswiçerli bilim adamlarından cektiklerim ney yaaa xD :=)
      03 Ağustos, 21:58 · 



    • Enes Özdemir Evet,Hastanelerdde her zaman görmekteyiz bazen de vücudumuza enjekte edilirler..
      03 Ağustos, 21:58 · 



    • Selim Okan melekler ve şeytanlar xD
      03 Ağustos, 21:58 ·  ·  3 kişi



    • Gokturk Arikan evet... ben!
      03 Ağustos, 21:59 · 



    • Abdullah Kapuci ʛʂ evet gül hanıma katılıyorum ... hatta 1 çay kaşığı kadar karşıt madde elde etmek için yaklaşık 20 yıl boyunca durmadan atom parçalamak gerekiyormuş ... duyduklarımın yalancısıyım aklımda çok almıyor zaten ... xD
      03 Ağustos, 21:59 ·  ·  1 kişi



    • Primitive Sun isviçreli bilim adamları bi de bizim ülkeye gelip asgari ücretli bir işçinin hem ev kirası hem mutfak masrafları hem faturaları karşılayıp hem çocuklar hemde kendilerini geçindirebildiklerini de bi bulsunlar bakalım
      03 Ağustos, 21:59 ·  ·  4 kişi



    • Emir Herdem Bilimsel bir kanıt yok sadece uzun uzun laflar birde dan brown kitabı var milleti uyutuyolar
      03 Ağustos, 21:59 · 



    • Ayhan Erdoğan national ceographic'te iki üç dizi olarak yayınlandı bu konu
      03 Ağustos, 21:59 · 



    • Nedim Gündüz fazla dan brown okumanın zararları işte
      03 Ağustos, 21:59 ·  ·  1 kişi



    • Gülçin Bacak BİŞEY ANLADIYSAN ARAP OLAYIM:)
      03 Ağustos, 22:00 ·  ·  6 kişi



    • Deniz Eker ‎:))
      03 Ağustos, 22:00 ·  ·  1 kişi



    • Ŧatih Yalçınay bende arap olayım gülçin bir şey anlamadım xD
      03 Ağustos, 22:00 · 



    • Génç Délüqanlı Zaman makinesini yayınlayın lütfen o mevcut olucak gelecekte göreceksiniz.
      03 Ağustos, 22:00 · 



    • Berna Aygün ʄც ךסףן hahahaa aynen :))
      03 Ağustos, 22:00 · 



    • Sglk Ufk zaten bu protonları çarpıştırma deneyinde ortaya çıkarmak istedikleri şeylerden biri de bu anti madde dedikleri şey...
      03 Ağustos, 22:00 ·  ·  2 kişi



    • Pelinn Güngör dan brown un kitabındaki karşı maddeden mi bahsediyo bu (:
      03 Ağustos, 22:01 ·  ·  1 kişi



    • Enes Özdemir ‎1 gram anti-madde yapmak için 6 milyar yıla ve minimum 3 milyar dolara gereksinim vardır.
      03 Ağustos, 22:01 ·  ·  1 kişi



    • Yonca Konuk BENDE:(
      03 Ağustos, 22:01 · 



    • Emel Özkan angels and demonsta karşı madde kurgusu baya iyiydi.sonrasında yapılan şu big bang deneyinden tırsmamın tek nedeni de dan brownın o kıyamet teorileriydi..
      03 Ağustos, 22:01 · 



    • Kutluk Bilge Bostancı mevcut 20 nanogram kadar uretildi
      03 Ağustos, 22:01 · 



    • Oğan Güneş CERN deneyinde 100 yakın turk bilim insanı çalışıyor yanlız isviçreli değil tüm dünyadan bilim insanı var ....
      03 Ağustos, 22:02 ·  ·  1 kişi



    • Ufuktan Kıyak bende george michael
      03 Ağustos, 22:02 ·  ·  1 kişi



    • İbrahim Öztürk ‎:))
      03 Ağustos, 22:02 · 



    • Kerem Akay quantum fiziğiyle uğraşın bunlar boş işler
      03 Ağustos, 22:03 ·  ·  1 kişi



    • Muhammed Alkan LAA ONE LAA NE YZIYO YUKARDA HİÇ BİŞE ANLAMADIM BEN xD
      03 Ağustos, 22:03Facebook Mobil ile ·  ·  1 kişi



    • Kaya Erdoğan Anti nokta yoktur! Nokta bitti! :D
      03 Ağustos, 22:03 ·  ·  1 kişi



    • Efgan Ilaçan
      Anlatayım..Dört temel doğa kuvvetinden atom altı ölçeklerde etkileşen üçünü (şiddetli çekirdek kuvveti = atom çekirdeklerini oluşturan parçacıkları bir arada tutan kuvvet; zayıf çekirdek kuvveti = ağır ve kararsız parçacıkların bozunarak ki...Devamını Gör
      03 Ağustos, 22:04 ·  ·  1 kişi



    • Gülçin Bacak ‎:)KRAL ÇIPLAK DEDİM SANKİ ....NE ÇOK ANLAMAYAN VARMIŞ BENİM BİBİ ASLANDA :)))))))))
      03 Ağustos, 22:05 ·  ·  1 kişi



    • Göksel Uçar evet yine o salaklar muhtemelen yapıcakları hatalarla 2012 safsatasını doğruymuş gibi gösterip ilerleyen zamanda insanları istedikleri gibi kandıracaklar(3 harflilere dikkat diğer boyut)
      03 Ağustos, 22:06 · 



    • Muhammed Tolga Cengiz karşı madde diye bir şey yok şuan o sadece dan brownun çıkardığı bir kurgu atom modelleri bile tam olarak bütün ayrıntıları ile çıkarılmadı daha
      03 Ağustos, 22:06 · 



    • Alperen Avşar Dan Brown Melekler ve şeyytanlarda bu konudan bahsediyor...
      03 Ağustos, 22:06 ·  ·  1 kişi



    • Erkan Erkmen Uzun uzudaya anlatmaya gerek yok; anti maddenin görünen dogada olmadıgı vurgulansa yeterli :)
      03 Ağustos, 22:08 · 



    • Necip Cihat aynen vallaha:)) gülçin
      03 Ağustos, 22:08 · 



    • Hülya Aslan atom bombasından daha tehlikeli bir madde...
      03 Ağustos, 22:08 ·  ·  3 kişi



    • Safa Demirhan Cern'ün en önemli kuruluş amacı da bu maddenin deneysel bi ortamda gözlemlenmek istenmesidir zaten!!
      03 Ağustos, 22:09 ·  ·  1 kişi



    • Yalcin Akturk yok adamları yınede tevbrık etmek lazım.Cunku ısvıcrede yılda 54 bın onaylı onaysız buluslar varmıs.turkıyede ıse 54 :) :( dusunın kı ne kdar acızız yalan soylesek dahı bu adamlar gıbı soyleme ımkanımız yok....gelecekten bır umut kuşu beklıyorum....
      03 Ağustos, 22:10 · 



    • Faruk Halis angels and demons :D
      03 Ağustos, 22:11 ·  ·  1 kişi



    • Oğuz Erdoğan bırakın işin uzmanları halletsin ;)
      03 Ağustos, 22:12 ·  ·  1 kişi



    • Buse Börçek Way
      03 Ağustos, 22:13Facebook Mobil ile · 



    • Ömer Karaca belli değil... iki sene önce, büyük patlama deneyi diye başlattılar ama ses çıkmadı bidaha... başaramadılar herelde... dan brown bulmuştu ama :)) uygulamada tutmuyo herelde.... yada açıklamıyolar...
      03 Ağustos, 22:13 · 



    • Ilhan Keskin
      Tüm Madde ve Maddeler Canlıdır Kuantum Deneyindeki Gözleme Cihazı Konulunca Atomlar Normal Hareket Ediyorlar AMA Gözlem Cihazı Alınınca (YANİ GÖZLEMLEME BİTİNCE ATOM BUNU BİLDİİGİ İÇİN) Atomlar Anormal Davranıp Bilim İnsanını Tuzaga Düşürüy...Devamını Gör
      03 Ağustos, 22:14 ·  ·  1 kişi



    • Soner Yıldırım ANLAMADINMI GRÇEKTEN? GÜLÇİN?
      03 Ağustos, 22:14 · 



    • Tuğra Şener Sezgin Bilmem wardir belki?:-D
      03 Ağustos, 22:15 · 



    • Enes Özdemir 100 gram antimadde ile 100 tonluk bir uzay mekiğini havalandırabilirsiniz bu kadar faydalı olabilecek olan birşeyin elbette tehlike unsuru taşıması normal.Dan Brown'un kurgusu çok iyidi(kitabını okudum) o kadar antimadde üretmek için CERN'in o kadar zamanı yok boşu boşuna felaket senaryolarını ciddiye almayın CERN deneylerinde oluşan mikrokaradelikler saniyeler içinde yokoluyor ölçüm aletleri o yüzden çok hassas..
      03 Ağustos, 22:16 ·  ·  1 kişi



    • Turgay Özdemiralp ⎝⏠⏝⏠⎠ herseyin bir karsiti var arti eksisiz ekside artisiz olamaz
      03 Ağustos, 22:16 ·  ·  1 kişi



    • Faik Akman atomun çekirdeği var olmayan yeşile kaçık turkuaz renginde bir sıvı yani şu maddesi. Yani DÜNYADA VAR OLMAYAN BIR SIVI MADDE ÜZERINDE YAŞIYORUZ HER AN AYAĞIMIZ KAYABILIR. Yani bu işin bilimsel kısmı idi birde yaradılış mucizesine bir göz atalım. ALLAH NE KADAR BÜYÜK KI VAR OLMAYAN BIR SIVI MADDE ÜZERINDE YAŞIYORUZ.
      03 Ağustos, 22:17Facebook Mobil ile ·  ·  1 kişi



    • Ycl Asl Arakadaşlar anti madde var yada yok.Bu konuda çalışma yapacaklar zaten gereken özeni gösteriyorlar.Bizim burada yazdıklarımız hiç birşey katmayacağına göre o çalışmaya abesle iştigal etmeninde bir mantığı yok.Hepimiz öleceğiz.anti madde olsa da olmasa da.Neymiş dünyaya gök taşı çarpacakmış.dünya yok olacak insanlık olmayacak.Ulan zaten öleceksin.Ha gök taşı çarpmış ha araba.Ne farkeder.Zaten çarpacaksa çarpar nereye kaçacan.durdurabilecekmisin.hayır.Böyle boş şeylerle uğraşmak yerine daha yararlı bilgiler olsa seviniriz.
      03 Ağustos, 22:17 ·  ·  3 kişi



    • Ĥüsnü Kral DAN BROWN UN MELEKLER VE ŞEYTANLAR ADLI ROMANI KARŞİ MADDE ILE ALAKALI BIR ROMAN HERKESE TAVSIYE EDERIM
      03 Ağustos, 22:18Facebook Mobil ile · 



    • Gamze Dogan öffff kafam karıştı ya ben anladıysam obama olim
      03 Ağustos, 22:21 ·  ·  2 kişi



    • Ercan Ersöyleyen
      anti madde olsa da, maddeden oluşan varlıklar için olmadıkları düşünülür. Evrende maddenin anti maddeden fazla olduğu teorisinin herhangi nesnel,ölçülebilir kanıtı bulunmaz, hatta bu bir hipotezdir. Lakin maddesel hareket ve nitelik-nicelik...Devamını Gör
      03 Ağustos, 22:21 · 



    • Cagla Oguz anti-madde vardır.Dan brown dan önce de vardı.ilk ruslar 2000 lerin başında saniyeni 10 üzeri eksi bilmemkaç lık bir zaman diliminde oluşturmayı başardılar.cern deki deneyde anti maddeyi oluşturup kararlı halde saklayabilmeyi planlıyorlar.korkmayın şayet başarırlarsa yeni enerji kaynağımız olacak.petrol, nükleer enerji, rüzgar aklınıza hangi enerji tipi gelirse gelsin hepsinden daha çevreci , kullanışlı ve ucuz olacak.
      03 Ağustos, 22:22 ·  ·  2 kişi



    • Didem Zengin Bencede ck gzel bir romandi ama kesin olarak bulunduğuna dair bı açıklama var mı ki?
      03 Ağustos, 22:25 · 



    • Seda Yağlı Kullanmasıni bilen icin cok faydalı olacak fakat şeytanın dünyasında yasıyoruz ben iyi ellerde olacağını zannetmiyorum...
      03 Ağustos, 22:28 ·  ·  2 kişi



    • Emirmert Aydın mümkün...
      03 Ağustos, 22:32 · 



    • Oğan Güneş obama olmak istiyen arkadaşlar kitap okuyun ...obama olmazsınız ....o zaman anlarsınız :))
      03 Ağustos, 22:33 ·  ·  1 kişi



    • Taner Orak Cern'de oldugunu söyleyenler OLASILIKSIZ kitabina fazla kapilmiş. Romandaki bilgilerle bilim bilmek ne kadar doğru.
      03 Ağustos, 22:37Facebook Mobil ile · 



    • Yigit Sari anti - madde 'mi ? laa anti - madde dunyada ne arar laa ,, hep bosu bosuna teoriyle kafa bozyonuz , gidin evde mac seyredin sonunda kara toprak yokmu nasil olsa ...
      03 Ağustos, 22:38 · 



    • Arman Çatalkaya dün national geographic channelde vardı
      03 Ağustos, 22:43 · 



    • Mehmet Ateş
      yegen fazla demogoji beyni zaifiyete ugratır. demem oki : e:m.C,kare :=))) izafiyetinin deklonşörüne basan einştean nötr durumdaki artı-eksi iyonların kuark çemberinde döndügü şematik tabloyu 1969 sonrası atom bombasının hiroşimada son bula...Devamını Gör
      03 Ağustos, 22:47 · 



    • Turgut Yurdakul o kitap olasılıksız deil, Dan Brown'un Melekler ve Şeytanlar isimli kitabıdır
      03 Ağustos, 22:48 · 



    • Hasan Kamil Balcı anti madde , mevcut ancak zaman tüneli boyutunda yer değiştirdikleri biliniyor, bu nedenle bulunma ve muhafaza etme koşulları tartışılıyor: / not :ben bir bilim adamı değilim ama pozitif bilimlere çok merakım , saygılarımla
      03 Ağustos, 22:56 · 



    • Necati Yagci açıklama süper var olduğu kesin olarak kanıtlanmayan bir şey için yapılsada işin güzel yanı bunu tübitak yapıyor o daha bir enteresan ..yer sen uzay eriği modunda bir açıklama ama sanıyorum bunu yiyen fazla değil,yaratılış şeklini inkar oluyor biraz ...sayfanız hoş da paylaştığınız şeylerin önce doğruluğunu kanıtlayın ....iyi geceler
      03 Ağustos, 22:58 · 



    • Muhsin Özdemir arkadaşlar yakıtsız motor üzerine evde denemelerim var, eli kulagında bugün yarın icat ederim heralde, ama maddi anlamda sıkıntım var, körertmeyin bu genc beyni, maddi yardımlarınızı bekliyorum...
      03 Ağustos, 22:59 · 



    • Nedim Kosut ben zaten yakıtsız araç kulanıyorum
      03 Ağustos, 23:05 ·  ·  1 kişi



    • Mert Girit cern sayesinde avrupa, bilmem kaç yıl sonra kayıp kıta oalarak konuşulabilir.teknolojiyi geliştir bokunu çıkar patlat yok ol, sonra diğer insanlar geliştirsin patlasın yok olsun :D sonra yapılan araştırmalarda dünyanın şu bölgesinde ayro dinamiği mükemmel olan uçak maketi bulundu falan filan :D :D
      03 Ağustos, 23:07 · 



    • Maide Doğan Hehe bu sayfadaki herkes kulturluymuş be melekler ve şeytanlar ha ben o yazarn tum kitaplarni okudum bide maximme chattam okuyn cinayet kulturu edinin=)
      03 Ağustos, 23:13Facebook Mobil ile ·  ·  1 kişi



    • Gülten Kara hergün1 yeni bilgi sizin sayenizde bilmediklerimizi ve bizleri aydınlattığınız için teşekkür ederiz
      03 Ağustos, 23:25 · 



    • Kısmet Demirsoy yalnız çok güzel :) yorumları okuduğum kadarıyla memleketimizde bir çok kitap okuyan insan varmış:)) tabi yanlarında gereksiz laf yapanlarda...
      03 Ağustos, 23:30 ·  ·  2 kişi



    • Murat Kaygısız neka güzel açıklamış değilmi
      03 Ağustos, 23:43 · 



    • Ilhan Sucu paylaşım için teşk admın.evet kitap çok güzeldi arkadaşlar başta mantıksiz ama kopamıyorsun okumaktan.dinimizce yanlış görülüyor kabulümdür ama onuda allah yaratmadımı bundan 30yıl önce cep telefonu kimin aklına gelirdi şu an kullanmayan varmı acaba
      03 Ağustos, 23:47Facebook Mobil ile · 



    • Gülseren Altunoğlu güzel ve ilgi uyandırıcı bilgiler bunlar yakın bir gelecek te bilinmeyen bir çok şey aydınlatılacak ve bilimin hizmetine sunulacak ..
      04 Ağustos, 00:03 · 



    • Okan Atli Dan Brown...Son 3 Kitabi harika ve eminim cok kisa bi zaman icerisinde dünyayi karistiracak olaylarla karsi karsiya gelecegiz . Bircok yazarin yillar önce yazipda yillar sonra karsimiza cikan gercekler gibi....
      04 Ağustos, 00:07 · 



    • Murat Alçın ben hiç görmedim. gram işi mi satılıyor?
      04 Ağustos, 00:25 · 



    • Ömer Gültekin
      marly froertin geleceğin sırları isimli kitabnda maddelerin artı eksi yönlerinin dışında bu iki elektrotuda meydana getiren ve zıt kutuplar kurmalarını sağlayan bir yapısı olduğu savunulur bu aslında mantıklıdır maddenin en ufak yapı taşlar...Devamını Gör
      04 Ağustos, 02:20 · 



    • Ömer Gültekin ARKADAŞLAR KENDİ ROMANIM OLAN VE OLASI BİR ABD-İRAN-İSRAİL SAVAŞINI ANLATAN ÇIKMAZ SOKAK ROMANINI 5 TLYE SATIYORUM BU PARANINDA YÜZDE ELLİSİNİ FİLİSTİNE YARDIM OLARAK GÖNDERECEĞİM VE İSTENDİĞİ TAKTİRDE MAKBUZLARIDA GÖSTERECEĞİM.KİTABI ALMAK İSTEYENLER BANA MSJ ATSINLAR YADA EKLESİNLER İLETİŞİME GEÇELİM HEM KÜTÜPHANENİZE BİR KİTAP DAHA EKLEYİN HEMDE FİLİSTİNLİ ÇOCUKLARA EKMEK PARASI YOLLAYALIM...
      04 Ağustos, 02:30 · 



    • Duagu Ebed madde manayla kaimdir..gördüğümüz herşeyin altında mana vardır. mesela cesed ve ruh gibi!bu kadar kafanızı karıştırp kendinizi yormayın bence. kur'an-ı anlamaya çalışın çünki hangi teknoloji olursa olsun kur'anın ötesinde bişey anlatamaz bize..bu artık ispatlı zaten bilimin şimdi bulduğu ama kur'anın 1431 yıl önceden haber ettiği çooooookk şeyler biliyoruz!!!
      04 Ağustos, 11:02 ·  ·  1 kişi



    • Levent Akay bilimden ne kadar korkarsiniz boyle neden anlamam bilim ilerledikce allah mi yok olacak siz allahi korunudugunuzumu dusunuyisunuz eger oyleyse putlastirmisiniz demektir.zaten herseyin muktediriyse zaten bilimde cevaplar ona cikacaktir siz cninizi sikmayin boyle seylere tuvalete sag ayaklami girilir sol ayaklami ona dikkat edin
      04 Ağustos, 11:32 ·  ·  1 kişi



    • Hilal Çelik Sn.Duagu, başka ülkeler uzaya mana ile değil bilimle gidiyorlar.. mana, din bunlar insanların kişisel gelişimini destekler, toplumların değil...
      04 Ağustos, 11:55 · 



    • Burak Başlıcan evrende dengenin kurulabilmesi için teorikolarak her parçacığın antisi vardır. maddenin de antiisi antimadde yani boşluk tur.ama önenmli olan bunu elimizdeki imkanlarla tespit edilebilmesi .yani teorik olarak var ama deneysel olarka yok . eğer bu tespitedilebilirse toriyle deney birbirini desteklerse ozman varlığı ispat edilmiş olur.
      04 Ağustos, 13:15 · 



    • Mehmet Altuncu
      Kur'an-ı Hakîm'de «İmam-ı Mübin» ve «Kitab-ı Mübin», mükerrer yerlerde zikredilmiştir. Ehl-i tefsir, «ikisi birdir»; bir kısmı, «Ayrı ayrıdır» demişler. Hakikatlarına dair Beyânâtları muhteliftir. Hülâsa: «İlm-i İlâhî'nin unvanlarıdır» d...Devamını Gör
      04 Ağustos, 13:50 ·  ·  1 kişi



    • Mehmet Altuncu
      İkinci Mebhas: Zerratın harekâtındaki vazifelere, hikmetlere küçük bir işarettir.




      ...Devamını Gör
      04 Ağustos, 14:01 · 



    • Mehmet Altuncu
      İkincisi: Mâlik-ül Mülk-ü Zülcelâl; şu dünyayı, bâhusus rûy-i zemin tarlasını bir mülk Sûretinde yaratmıştır. Yâni; neşvünemaya,

      sh: » (S:585)

      taze taze mahsulât vermeğe kabil bir Sûrette müheyya etmiştir. Tâ ki, nihayetsiz mu'cizât-ı kudret...Devamını Gör
      04 Ağustos, 14:02 · 



    • Mehmet Altuncu
      çüncüsü: Nihayetsiz tecelliyat-ı Esmâ-i İlâhiyyenin nakışlarını göstermekle, o esmânın cilvelerini ifade için mahdud bir zeminde hadsiz nukuş göstermek, küçük bir sahifede nihayetsiz maânîleri ifade edecek olan hadsiz âyâtları yazmak için N...Devamını Gör
      04 Ağustos, 14:02 · 



    • Mehmet Altuncu
      Dördüncüsü: Hadsiz âlem-i misâl gibi gâyet geniş âlem-i melekût ve gayr-ı mahdud sâir uhrevî âlemlere birer mahsulât veya tezyinat veya levazımat gibi onlara münasib şeyleri yetiştirmek için şu dar mezraa-i dünyada, zemin yüzünün tezgâhında...Devamını Gör
      04 Ağustos, 14:02 · 



    • Mehmet Altuncu
      eşincisi: Nihayetsiz Kemâlât-ı İlâhiyyeyi, hadsiz celevât-ı cemâliyyeyi ve gayetsiz tecelliyat-ı celâliyyeyi ve gayr-ı mütenâhî tesbihat-ı Rabbâniyyeyi şu dar ve mahdud zeminde ve mütenâhî ve az bir zamanda göstermek için zerratı kemâl-i hi...Devamını Gör
      04 Ağustos, 14:02 · 



    • Selim Narinç açıklanmayan ve bilmediğimiz o kadar çok şey varki hayatta buda onlardan biridir mutlaka diye düşünüyorum... vesselam karşı maddeyi bulmuşlardır fakat sessizlik diz boyu... ama karşı maddenin karşı maddesi varmı acaba????
      04 Ağustos, 18:05 · 



    • Mert Girit selim kardeş karşı maddenin karşı maddesi kendisi değilmidir, yoksa ben mi yanlış anladım??
      04 Ağustos, 18:31 ·  ·  1 kişi



    • Mert Girit yani -1'in karşısı 1 se 1'inde karşısı -1 dir. Biraz saçmaladım ama anlatmaya çalıştım :D
      04 Ağustos, 18:50 · 



    • Havva Yılmaz Arslan benim anladığım ise şu : evrenle ilgili bildiğimiz tek şey HİÇBİRŞEY BİLMEDİĞİMİZ........
      04 Ağustos, 18:57 ·  ·  1 kişi



    • Duagu Ebed sn levent akay..bilimden korktuğum yok hamdolsun sizin bilimdiye deşelediğniz şeyi kuran çok önceden anlatmış demek istedim..bilim ilim demektir.. ilimin en alası da kuranda var GÖRENE ... her şeyi madde de arayanların akılları gözlerindedir göz ise maneviyatta kördür... tovalete sol ayakla girmeye en az bilim kadar dikkat ederim..
      04 Ağustos, 20:37 ·  ·  2 kişi



    • Serhat Mutlu ey duagu ebed, allah (cc)'i ve büyüklüğünü anlayabilmek evrenin büyüklüğünü anlamaktan geçer, insan maddeyi ve maddenin muhteşemliğini keşfettikçe allahın büyüklüğünü anlar. Ben Allah(cc)'i maddede ararım, maddeyi allah yarattı, gözüm manaviyatta kör değildir, ancak okumazsam körelir, nitekim okumak allah(cc)'in EMRİDİR....
      04 Ağustos, 21:42 ·  ·  1 kişi · 



    • Mustafa Şimşek her şeyin bir çifti olduğu gibi her şeyin bir zıttıda vardır. Birde şu var ki eş yönlü ama bizim mantığımızla farklı isimlendirilmiz şeyler de vardır. Aslında onlar hep aynı yolun yolcusudur. Örnek vermek gerekirse en güzeli : din ve (b)ilim ' dir.
      04 Ağustos, 22:32 ·  · 



    • Nil Ayanoğlu melekler ve şeytanlar kitabında karşı madde olarak adlandırılan bir maddenin (yoktan var edilen) hakkında bikaç şey okumuştum. CERN bilim merkezinde kanıtlanmaya çalışılıyomuş.. gerçekliği olmayabilir tabi..
      04 Ağustos, 22:42 ·  · 



    • Ertugrul Akyol yalnız bu bilgi yanlış anti maddeyi buldular hatta hapsettiler bile
      04 Ağustos, 22:50 ·  · 



    • Kürşat Türkay hapsettikleri iyi olmuş.müebbet mi ? ozaman sirkte oynatırlar artık : D
      05 Ağustos, 00:10 ·  · 



    • Tolga Açgül Atom carpismasindam elde edilen enerji 15 yil kadar kullaniliyomus dogru mu?
      05 Ağustos, 07:28Facebook Mobil ile ·  · 



    • Duagu Ebed sn serhat mutlu,tabikide maddeyi Allah cc yarattı ben yaratmadı demedim fakat sadece madde madeyi arasak hiç bişry bulamayız maddenin antındakidir asıl mesele..maddede aradığımız şey ne?madenin madde olması mı! bence hayır ,çünki maddeyi madde için arayanlar hiç bir zaman bir sonuca varamamışlardır...
      05 Ağustos, 09:13 ·  · 



    • Fatih Güler Arkadaşlar bu büyük patlama yalanlarına inanmayın lütfen. Materyalist diyalektiğin kölesi olmayın. Hür iradenizle sorgulayın, nedir bu "büyük patlama"? Dünya üzerinde uydurulmuş en büyük yalan.
      05 Ağustos, 10:23 ·  · 



    • Nilay Yavuz ANNEMİ TELEFONUNUN AYNISI
      05 Ağustos, 15:53 ·  · 



    • Cem SadıkoğLu
      Arkadaslar Bir Kerede Bilimsel Bir Acıklamaya Kur'an Ve İslamı Karıstırmayın ya..! Bilimsel Verilere Dinsel Verilerle Cevap Veremezsiniz, Bilimsel Verilerle de Dinsel Verilere Cevap Veremezsiniz.. Şu Yukarıdaki Bilimsel Acıklamayı Hala İsla...Devamını Gör
      06 Ağustos, 11:46 ·  ·  2 kişi · 



    • Kaan Günay ne bu ya cami duvarımı canan
      06 Ağustos, 15:21 ·  · 



    • Deniz şahin anti maddenin varoluşu ruhani dünyayı biraz telaşlandırıyor bence bu anlamda parçacıkların çarpışması yada diğer etkileşimşerle bir şekilde ortaya çıkması yaradılış teorisini sorgulatmıyor mu.
      06 Ağustos, 23:11 ·  · 



    • Mustafa Aktürk
      arkadaşlar konu güzel bir konu yorumlar ise cok farklı en farklı olanı ise cem arkadaşımın büyük patlama teorisi;çok yoğun ve sıcak bir nokta kısmı nasıl oluşmuş onuda anlatırsa sevinirim ve serbest olarak galakside dolaşıcak olan atomlar n...Devamını Gör
      07 Ağustos, 02:21 ·  · 



    • Mustafa Aktürk son olarak anti maddeye gelirsek bulunup hapsedilmiş yok 15 yıl enerji olarak kullanılabiliyormuş. buldun hapsettin madem bu buluşı cıkar göster anti olmasını saglıyan özelliği teorik olarak anlat degilmi sadece rivayetlerde şehir efsaneleri olarak kalmasın. bu anti madde hangi maddenin antisi? dediğim konu güzel konu sadece oku ve geç :)))))))
      07 Ağustos, 02:30 ·  · 



    • Cihangir Erdal
      her zerre içinde bir güneş taşır
      zerre ağzını açarda
      güneş sıkarsa o pusudan
      ortalık tuz buz olur ışıltısından.
      hz. mevlana
      ...Devamını Gör
      07 Ağustos, 15:53 ·  · 



    • Gizem Boduroğlu Denge var bence mükemmel bir denge.. Her şey bir bütün aslında..
      08 Ağustos, 11:17 ·  · 



    • Levent Erol Ne s.laklar varya ulan tuvalete sol ayakla girsen nolur, sağ ayakla girsen nolur aklınız yokmu sizin.
      08 Ağustos, 13:09Facebook Mobil ile ·  · 



    • Çağrı Özsan Büyük patlama uydurmamı? sadece oha diyorum.Ozaman bu evren nasıl oluştu?
      12 Ağustos, 01:35 ·  · 



    • Chian Aysel Ergül anLamadıqım nokta şu anti madde bi maddenin ters eLektrik yukLu oLanı anLamına qeLmıyormu yani birLeştikLErinde veya çarptıkLarında birbirLerını nötr yapcak.. e kardeşim nası birbirLErini yok edebiLir bu sadece eLektrk yukLerını yok eder yani ben pozitif yukLu oLayım kız arkadasım negatıf yukLu oLsun biz birbirimizi yokmu etcez yaa biraz saçma deiLmi..
      15 Ağustos, 05:34 ·  · 



    • Aydin Kayran
      Hala anti-madde var yok soruları yazılıyor... yukardaki yazıyı okursanız varoldugunu ve özel şartlar altında muhafaza edildigi soylenmekte... melekler ve şeytanlar kitabı zaten bu varolan antimadde ve saklama koşullarının abartılarak bir kı...Devamını Gör
      15 Ağustos, 20:53 ·  · 



    • King Leoric Ömer, sen hiç mi fizik filan okumadın?!?! Yerçekimi ile mıknatısı birbirine karıştırıyorsun. Kütlesi olan herşeyin kütleçekimi de vardır ve bu graviton denen parçacıklarla iletilir. Dünyanın merkezinde antimadde olduğu olasılığına nerden kapıldın ? Erimiş demir, nikel ve kayalardan oluştuğunu hiç mi okumadın ? En çok da Van Hallen kuşağına güldüm :)) O dediğin bir rock grubu, senin kastettiğin de Van Oort kuşağı olmasın :?!
      15 Ağustos, 21:31 ·  · 



    • Miralay İlkay eskilerin bir sözü var herşey zıddıyla kaimdir. yoksa anti maddeyi eskiler biliyormuydu :))
      16 Ağustos, 19:47 ·  · 



    • Mustafa Kemal olum başka işinizmi yok yaa yukardaki yazıyı kaç kişinin adam akıllı anlamasını bekliyosunuz anlamadım nece yazdığını bile bilmiyom bu konuları herkezin aklını karıştırır herkezin merakını uyandırır benim düşüncem madem her madenin bi antisi var ve bunada aniti evrin deniyo o zaman anti evren küçüçük olması gerekiyo çünkü madde çeşitliliği az ki bununla beraber bunun bi hacim ve kütle oranlarınıda varsayarsak ne olacağını bilmiyom işte bunebicim birşey yaaaaaaaaaaa kafam karıştı offfffffffff :)))
      01 Eylül, 14:56 ·  · 



    • Ferhat Çakıroğlu Büyük patlama yalanı yorumlarına katılmıyorum. Big bang teorisini dikkatli inceleyin. yaratılış teorisi ile çelişen bi tarafı yok. Yani islamiyete uygundur : ))
      02 Eylül, 18:13 ·  · 



    • Ferhat Çakıroğlu Ayrıca karanlık maddenin nötrinolar olabileceği konusunda tezler olduğunu biliyorum. araştırmak isteyenler buradan yola çıkabilir.
      02 Eylül, 18:13 ·  · 



    • Begüm Bayram ben kitabını okuduğumdan beri inanıyor ve arkadaşlrımla tartışıyodum,gerçek olduğu kesinleşti boşuna araştırmayın ben internette çok araştırdım,fen hocalarımla görüştüm ve böyle birşeyin olduğunu söylediler,maddeylekarşılaşına patlama olayıda gerçek.herkese melekler ve şeytanları öneririm benim hayatımın kitabı,asla vazgeçemem.
      11 Eylül, 18:51 ·  · 



    • Begüm Bayram kitabı okuyan herkesde bunu düzgün anlayabilr:)
      11 Eylül, 18:52 ·  · 



    • Tolga Çelik Filmini izleseler olmazmı .(:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder